Kerro palvelustamme - Berätta om vår service
|
Kiitos piirin klubeille ja niiden kaikille Leijonille ja Leoille kumppaneineen – teette hyvää palvelutyötä.
Pohdin aika usein tälle kaudelle asettamaani tavoitetta saada klubit ja klubilaiset kertomaan palvelustamme. Selvittäessäni palvelun tilannetta kylmällä järjellä, eivät asiat näytä näin kauden alussa vielä ihan hyvältä. Onneksi piirikuvernöörilläkin on korvat ja kuuntelemalla meitä leijonia ja palvelemiamme ihmisiä, tiedän asioiden olevan tilastoja paremmalla tolalla.
Pyydän erityisesti klubivirkailijoita seuraamaan piirin kotisivuja ja saattamaan klubille tulevat sähköpostit tarvittavin osin kaikkien jäsenten tietoon. Piirikuvernöörille ja piirihallitukselle sekä toimikuntapuheenjohtajille nämä sähköiset viestintäkanavat ovat klubivierailujen ohella nopein ja usein yksiselitteisin keino tukea tekemäämme palvelutyötä.
Piirin ja liiton www-sivut myös vastaavat moniin kysymyksiinne ja loppuihin voitte etsiä vastauksia Lion lehden välissä tulleen Lions-info kirjeen neuvojen mukaan niin piirin neuvontavastaava 2. varapiirikuvernööri Eija Kestiltä kuin allekirjoittaneelta. Ruotsiksi teitä auttaa monimutkaisimmissa kysymyksissä PDG Bo Lindberg. Tulette lähiaikoina saamaan useita viestejä, joista voitte toivottavasti ammentaa ideoita klubinne palveluun. Menossa olevan rauhanjulistekilpailun lisäksi mahdollisuuksia lähialueenne tukemiseen ja osallistamiseen on monia. Niistä muutamina mainitsen nyt Quest-koulutukset, sydäniskurihankinnat, joulukortit ja arvat. Myös palvelun raportointia tuetaan jo 30.9. Turussa järjestettävällä MyLion -järjestelmän koulutuksella. | MyLion ja jäsenrekisteri MyLCI ovat niitä keinoja, joilla mennään kohti tulevaisuutta.
Näytin hiljattain nuorehkolle Lionille vanhaa toiminta- ja jäsenilmoituskaavaketta. Ei hän niinkään ihmetellyt sen sisältöä vaan monikerroksista kalkkeeripaperia, josta aikoinaan revittiin kappaleita niin klubin kuin asioita tilastoihin ja rekistereihin keräävien piirin, liiton ja kansainvälisen järjestön käyttöön. Yhdessä totesimme, ettei homma paljoa nykyisestä poikkea. Kynän, kalkkerin ja kirjekuoret on nyt vain korjannut kännykän tai tietokoneen sovellus. Molempia tapoja käyttäneenä valitsen itse mieluusti tämän nykyisen. Tätä allekirjoitettaessa olemme tehneet MyLionin tilaston mukaan 782 tuntia palvelutyötä ja palvelleet yhteensä 508 ihmistä. Paattisilla 9.9.2019 Heikki Mäki |
Kerro palvelustamme
Piirin alueella järjestettiin kansainvälinen nuorisoleiri 1.-11.8.2019. Sitä edelsi perhevaihe, jonka aikana melkein 30 nuorta lähes 20 maasta pääsi tutustumaan ihan tavalliseen suomalaiseen elämään.
Niin vaihdon ja isäntäperheiden kun leirin järjestelyt syntyivät kymmenien ja kymmenien talkootyötuntien kautta yli vuoden kestäneen jakson aikana ennen varsinaista vaihtoa. Nuorisovaihdosta vastaava piirin toimikunnan puheenjohtaja Kaija Honka ja leirin johtajana toiminut piirin koulutusjohtaja Marja-Leena Knuutinen mahdollistivat joukkueineen asioiden onnistumisen. Leirikokouksia pidettiin yhteensä 17, joiden aikana järjestelyt ja ohjelma tarkentuivat piirin sivuillakin esitettyihin uomiin. Tämän kaiken rinnalla eteni jo marraskuusta 2018 piiristämme vaihtoon lähtevien nuorten etsintä. | Kesäkuun 2019 infotilaisuudessa alueeltamme 21 eri maahan lähtevät 32 nuorta saivat viimeisiä vinkkejä reissuihinsa.
Kiitos tässä yhteydessä kaikille järjestelyiden onnistumista toteuttaneille ja tukeneille tahoille. Vielä kaksi henkilökohtaista muistikuvaa nuorisovaihtoon:
|